4.
Hogyan gondolkodnak korunk »prófétái«?
A
karizmatikus csodatételek szellemi kosarába tartozik az un.
prófétálás is, elvégre a csodákat is a hamis próféták
teszik, ill. ők azok, akik Sátán érdekeit kiszolgálják, ők
vannak felhasználva tömegek befolyásolására és megtévesztésére.
A
következő három idézet jellemző képet ad gondolkodásmódjukról.
Az
első:
„És
a továbbiakban azt mondom nektek, akik Isten kijelentéseit
tagadjátok és azt állítjátok, hogy azok már megszűntek, és
nincs többé új kijelentés, sem prófécia, sem kegyelmi ajándék,
sem gyógyulás, sem nyelveken szólás, sem nyelvek magyarázata:
aki mindezeket a dolgokat tagadja, nem ismeri Krisztus evangéliumát;
nem olvasta a Szentírást sem; vagy olvasta, de nem érti. Mert nem
olvassuk-e a Szentírásban, hogy Isten tegnap és ma és mindörökké
ugyanaz, és hogy őbenne nincsen változás, sem változásnak
árnyéka?”
A
második:
„Némelyek
azt állítják, hogy a prófétai hivatalnak lejárt az ideje.
Voltak próféták az Ószövetségben és az Újszövetség kezdeti
idején, de már nincsenek. Erre nincs igei bizonyíték. Isten Igéje
elénk tárja, hogy Ő adott némelyeket apostolokul, némelyeket
prófétákul, némelyeket evangélistákul, némelyeket pedig
pásztorokul és tanítókul. /Efézus 4:11/ Vannak akik úgy
vélekednek, hogy ma már csak az evangélista a pásztor és a
tanító szolgálata létezik. Isten Igéje azonban semmilyen
megkülönböztetést nem tesz. Én így értelmezem, hogy vagy
helytálló ennek az igerésznek a felsorolása, vagy szétesik az
egész. Milyen célra adattak ezek a szolgálatok? Azt mondja az Ige:
„A szentek tökéletesbítésére, szolgálat munkájára, Krisztus
testének építésére. Vajon a szentek mind elérték már a
tökéletességet? Vajon szükség van a Krisztus testének
építésére? Akkor viszont ezeknek a szolgálati ajándékoknak
mind működésben kell lenniük. Mindezek a szolgálati ajándékok
szükségesek lesznek mindaddig, amíg Jézus vissza nem jön az
egyházáért.”
A
harmadik:
„Bár
a keresztyén világban általánosan elterjedt irodalom tanítása
szerint, a Lélek ajándékai csak az apostoli korszaknak szóltak,
kizárólag az evangélium hirdetésére adattak és miután az
elterjedt, - szükség többé rájuk nem lévén, - a gyülekezettől
visszavonattak. Ám Pál apostol figyelmeztette kortársait, hogy a
„törvényszegés titkos bűne” már munkálkodik, s távozása
után gonosz farkasok lopakodnak majd közéjük, nem kímélve a
nyájat; sőt, maguk körül is támadnak majd férfiak, akik fonák
beszédekkel magukhoz akarják vonni a tanítványokat. (Apcs
20:29-30) Tehát lehetetlen, hogy azok az adományok amelyek éppen a
bajok ellen védelmeznék meg Isten népét, visszavonatnának,
akkor, amikor a legnagyobb szükség volna rájuk, mintha már
elérték volna céljukat. …
Az
a kijelentés, hogy Isten rendelt némelyeket, stb.” az egyházban,
valamivel többet jelent, mint a kedvező körülmények idején az
ajándékok számára megnyitott utat. Ez a kijelentés inkább arra
utal, hogy ezek az ajándékok az egyház lelki építményének
állandó összetevői, s ha működésük szünetelne, az egyház
ugyanolyan állapotba kerülne, mint az emberi test, amelynek tagjait
megbénította, tehetetlenné tette valamely baleset vagy betegség.
Miután már Isten ezeket az adományokat beplántálta az egyházba,
mindaddig benne kell maradniok, míg Isten vissza nem veszi. Arra
azonban nincsen semmi feljegyzés, hogy valaha is visszavonta volna.
…
A
korinthusi és efézusi levelekben felsorolt eszközök között
„pásztorokat, tanítókat, gyámolokat, kormányokat” találunk
[érdekes hogy az apostolokat kihagyja, nyilván nem véletlenül],
mint a gyülekezetnek adott ajándékokat, s az apostol ezekről,
mint tevékenyen ható erőkről beszél. Miért ne legyenek közöttük
a többiek is, mint a hit, gyógyítás és jövendőmondás
ajándékai? [Ide
az apostolságot is be kellene tennie, de nyilván nem teszi.] Vajon
ki vonhatna közöttük határt és állapíthatná meg, melyek
szűntek már meg, hiszen kezdetben valamennyi egyformán osztatott
ki.” [Vagy
mindnek lennie kéne, vagy egyiknek sem, és pontosan az apostolság
mutatja, hogy nélküle a többi se létezhet! Nélküle valóban
szétesik az egész!]
Láthatjuk,
hogy mindhárom idézet szerzője egyetért abban, hogy a különleges
lelki ajándékok egységesen még ma is léteznek, és a keresztényi
életmód természetes velejárói. Az üdvösség útját azonban
már háromféleképpen határozzák meg, mivel e három vallástétel
három egyházat takar, a mormonokét, a karizmatikusokét és az
adventistákét. /Az idézetek forrásai: Mormon könyve, Mormon,
9:6-9; Kenneth E. Hagin – szolgálati ajándékok. Kiadó Hit
Gyülekezete, Bp. 1990. 41. old.; E.G.White – Pátriárkák és
próféták - Gyarmati
és társa kiadás, Bevezetés, 12-15. old./
Már
abban felfedezhető a tudatos rafinéria, hogy mindhárman
hivatkoznak a karizmáknak az egyház kezdeti szakaszában betöltött
szerepére, tehát tudnak róla, sőt egyetértenek ebben, mégis
mindhárman ellentmondanak neki. Azzal, hogy tudják, megerősítik
annak igazságát, hogy úgy van, ahogy mondják. Különben nem
lenne azonos mindháromnak a véleménye ebben a kérdésben. Ez a
hármas megerősítés nem véletlen. Elvégre ezek nem csak egyszerű
emberi vélemények laikusoktól, hanem beavatott személyek, akikben
természetfeletti szellem munkálkodik, akik magukat Istentől
inspirált személyeknek tartják.
De
hogy mindháromban mégis a Sátán szelleme bujkál, mutatja, hogy
mindhárom ellentmond kezdeti megállapításuknak, vagyis hogy a
karizmák nincsenek visszavonva, és soha nem is voltak, mert hogy
szükség van rájuk. Azonban ez egy olcsó trükk, bár jól
működik, mivel sokan beveszik. Hogy miért nevezhető trükknek,
annak több szentírási oka is van!
Az
első és legfontosabb oka, hogy
a karizmáknak speciális rendeltetésük volt.
Idézzük fel ezzel kapcsolatban a tanulmány korábbi bekezdésének
szövegét:
„Ami
a szellemi ajándékokat illeti, azoknak az emberiség különleges
korszakaiban volt jelentőségük, úgy mint Mózes /a törvény/,
Illés és Elizeus /a próféták/, az Úr Jézus és az apostolok.
Ezek az emberek a karizmák által megerősítést nyertek Istentől,
hogy fellépésük és üzenetük az Ő követeiként azonosítja
őket, miközben Isten akaratát, követelményeit és rendeleteit
közvetítették, amelyek által Isten
igazgatni kívánta népének tagjait, és a jövőre vonatkozó
akaratát kibontakoztatni.”
A
hitelesítő csodatevések Mózessel indulnak: „Ezt
a vesszőt pedig vedd kezedbe, hogy véghez vidd vele ama jeleket.”
(2Móz 4:17) Józsué is tett csodát /vö.
Józsué 10:12/
Aztán Illés és Elizeus. /vö.
1Kir 18:36-38; 2Kir 2:8; 2Kir 4:32-35/ Illés nyolcat, Elizeus tizenhatot. A
Szentírásban feljegyzett egy-egy csoda között nem egyszer
évszázadok teltek el.
Hogy
a csodák
különleges alkalmakra voltak időzítve,
mutatja Apcsel 2:17-20:
„És
lészen az utolsó napokban, ezt mondja az Isten, kitöltök az én
Lelkemből minden testre: és prófétálnak a ti fiaitok és
leányaitok, és a ti ifjaitok látásokat látnak, és a ti véneitek
álmokat álmodnak.És éppen az én szolgáimra és az én
szolgálóleányaimra is kitöltök azokban a napokban az én
Lelkemből, és prófétálnak. És teszek csodákat az égben
odafenn, és jeleket a földön idelenn, vért, tüzet és füstnek
gőzölgését. A nap sötétséggé változik, és a hold vérré,
minekelőtte eljő az Úrnak ama nagy és fényes napja.”
Az
apostolok halálával a csodák korszaka véget ért:
„A
szeretet soha el nem fogy: de legyenek bár jövendőmondások,
eltöröltetnek; vagy akár nyelvek, megszűnnek; vagy akár ismeret,
eltöröltetik. Mert rész szerint van bennünk az ismeret, rész
szerint a prófétálás: De mikor eljő a teljesség, a rész
szerint való eltöröltetik.”
(1Korintusz 13:8–10).
A
csodákkal kapcsolatban Jézus figyelmeztetésének csak akkor van
értelme, ha azok nem folyamatosan jönnek Istentől inspirált
emberek részéről közel kétezer éven át, hanem ha feltűnően a
végidő utolsó stádiumában jönnek elő, és ezáltal jelként
szolgálnak. Ha ugyanis a csodák nem szűntek meg, akkor azoknak
cselekvése nem feltűnő esemény. Nem lehet jel, hanem természetes
dolog:
„Mert
hamis Krisztusok és hamis próféták támadnak, és nagy jeleket és
csodákat tesznek, annyira, hogy elhitessék, ha lehet, a
választottakat is.”
E.G.White
mondja: „Miután
már Isten ezeket az adományokat beplántálta az egyházba,
mindaddig benne kell maradniok, míg Isten vissza nem veszi. Arra
azonban nincsen semmi feljegyzés, hogy valaha is visszavonta volna.
… A korinthusi és efézusi levelekben felsorolt eszközök között
„pásztorokat, tanítókat, gyámolokat, kormányokat”
találunk, ...
Miért ne legyenek közöttük a többiek is, mint a hit, gyógyítás
és jövendőmondás ajándékai?”
Azonban
ha a csodatevések nincsenek visszavonva, akkor azoknak cselekvése
teljesen természetes volna, és nem jelentenének semmiféle jelet a
végidő jelei közepette. Vagyis E.G.White totálisan ellene mond
Jézus kijelentésének, mégpedig arra hivatkozva, hogy a karizmák
védelmezik a gyülekezeteket, amire nagy szükségük van. De nem
csak az alapok lerakásakor, hanem állandóan és folyamatosan a
végső beteljesedésig.
Ha
ez igaz volna, akkor az összes karizma adásának és gyakorlásának
érvényben kellene lennie mind a mai napig:
„És
pedig némelyeket rendelt az Isten az anyaszentegyházban először
apostolokul, másodszor prófétákul, harmadszor tanítókul; azután
csodatévő erőket, aztán gyógyításnak ajándékait, gyámolokat,
kormányokat, nyelvek nemeit. Avagy mindnyájan apostolok-e? Vagy
mindnyájan próféták-e? Avagy mindnyájan tanítók-e? Vagy
mindnyájan csodatévő erők-e? Avagy mindnyájuknak van-e
gyógyításra való ajándéka? Vagy mindnyájan szólnak-e
nyelveken? Vagy mindnyájan magyaráznak-e? Igyekezzetek pedig a
hasznosabb ajándékokra. És ezenfelül még egy kiváltképpen való
utat mutatok nektek.”
(1Kor 12:28-31)
Ha
nincsen visszavonva Istentől a karizmák bírása és gyakorlása,
akkor mindet egyszerre kell gyakorolni, és nincsen kivétel!
„Betegeket
gyógyítsatok, poklosokat tisztítsatok, halottakat támasszatok,
ördögöket űzzetek. Ingyen vettétek, ingyen adjátok.”
(Máté 10:8)
Ezen
képességek természetfelettisége vitathatatlan, a prófétaság, a
gyógyítás ajándékai, különösen a halottak feltámasztása egy
ugyanazon szellemi ajándékoknak voltak részei, de ugyanakkor Isten
is különleges módon bánt az emberekkel, és ítélte meg némelyek
gonosz cselekedetét. Pl. rögtön halállal sújtotta Anániást és
Szafirát /vö. Apcs 5:1-11/,
vagy ugyanígy szenvedte el Heródes a reá mért halálos ítéletet. /vö. Apcs 12:19-23/
Mivel
Isten ilyen módon nem ítél meg senki napjainkban, ebből
tudhatjuk, hogy Ő visszavonta magát a csodák gyakorlásában,
ugyanakkor a halottfeltámasztás képességét sem adja meg
senkinek, hiszen ez a karizma aligha működik bárkin olyan
egyértelmű módon, mint az I. században. Ha pedig nincs
halottfeltámasztás, prófétálás miért volna, meg a többi, csak
mert valaki ezekből kiragad valamit, és eljátssza, hogy neki
megvan egy adott speciális karizmatikus képessége. Nincs meg, de
nem is lehet, csak manipulatív módon, ördögi háttérrel.
Halottat
feltámasztani azonban az Ördög sem tud, ezért viszik a
karizmatikusok az ilyen állítólagos történéseket őserdők
mélyére, ahol nyomon követhetetlen, mi is történik valójában.
Az állami Mentőszolgálatoknál éppen lehetne követni, de ott meg
nincs, sem máshol, ahol szem előtt vannak a súlyos betegek. A
hamis szellem ebben csődöt mond, de más karizmákat le tud
utánozni, ahogy a csodák hátteréről olvastuk a 2Thesszalonika
2:9-10-ben.
E.G.Ehite
prófétasága ugyan ide tartozik, mert nincsen kivétel, Pontosan ő
mondja, hogy a karizmáknak megkülönböztetés nélkül kell
működniük: „Vajon
ki vonhatna közöttük határt és állapíthatná meg, melyek
szűntek már meg, hiszen kezdetben valamennyi egyformán osztatott
ki.”
Ha
valamennyi egyformán nem működik, akkor az ő prófétasága is
ugyanolyan manipuláció, mint az összes karizmatikus hókusz-pókusz,
amiket előadnak csonkított és az eredeti célokkal nem
összeegyeztethető módon!
Hogy
kiáll a csodatevések mellett, mutatja, hogy a saját prófétakénti
fellépését akarja igazolni, mivel az
a szellem van benne, amelyből a csodák újra előjönnek, tehát
egyértelműen a Sátán eszköze,
aki magát a világosság szolgájának adja ki:
„Akinek
eljövetele a Sátán ereje által van, a hazugságnak minden
hatalmával, jeleivel és csodáival, És a gonoszságnak minden
csalárdságával azok között, akik elvesznek; mivelhogy nem
fogadták be az igazságnak szeretetét az ő üdvösségükre.”
(2Thessz 2:9-10)
Itt
nem azt mondja, hogy egy bizonyos módon kivitelezett csoda ördögi,
hanem maga
a csodatevés ördögi,
mert törvénytelen. E pedig világosan kitűnik egy másik, korábban
már idézett jézusi kijelentésből is:
„Nem
minden, aki ezt mondja nekem: Uram! Uram! megyen be a mennyek
országába; hanem aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát.
Sokan mondják majd nekem ama napon: Uram! Uram! nem a te nevedben
prófétáltunk-e, és nem a te nevedben űztünk-e ördögöket, és
nem cselekedtünk-e sok hatalmas dolgot a te nevedben? És akkor
vallást teszek majd nekik: Sohasem ismertelek titeket; távozzatok
tőlem, ti gonosztevők.”
(Máté 7:21-23)
- A gonosztevők mögött a görög anomian szó található, amelynek jelentése törvénytelen. Tehát törvénytelen amit gyakorolnak, a prófétálás, az ördögűzés, a hatalmas dolgok, amik csodatévő erőmegnyilvánulást jelentenek, amik az Ördögtől vannak. Minden csodaszerű, különleges képességekre hivatkozó megnyilvánulás mögött hamis szellem van, E.G.White prófétasága, és a többi karizmatikus csodaszámba menő fellépése ugyanígy, az ezzel kapcsolatos gondolkodásmódjuk egyértelműen leleplezi őket. A Szentírás teljes kinyilatkoztatásából ez derül ki, nem véletlenül védelmezik annyira saját prófétaságuk illegális alapjait. S miután magukat hitelesként tüntetik fel, véghez vihetik a hamis tanításokkal kivitelezett aknamunkájukat, ki-ki abban az egyházban, amelyben megvetette a lábát.
Sátánnak
nem probléma hamis gyülekezetek tömegeit létrehozni, mivelhogy
mindenhol megvannak az emberei, akiket ő inspirál a hamis szelleme
által. Jól gondolja meg tehát mindenki, milyen szellem van benne,
és milyen tanítást követ, mert könnyen a Sátán prédái között
találhatja magát, ha ezekkel a dolgokkal, az elhitetés és
félrevezetés elleplezett taktikáival nincsen tisztában!
Hanem
ahogy Pál, mondja, járja a kiváltképpen mutatott utat, a szeretet
útját, az törvényes, mivelhogy pontosan a
törvény betöltése a szeretet.
Nem a törvény manipulálása, szétszedése, hamis összefüggésekben
való tálalása, amiket E.G.White is csinál. Mert a
látomások is a hamis szellemhez tartoznak, a hangok, amik a
médiumok által jönnek.
Meg az egész spirituális területe a kereszténységnek és pl. a
természetgyógyászati ágaknak, amelyek a tisztázatlan
eredetű
tisztátalan
szellemi energiák
általi gyógyászaton alapulnak. [Amelyekkel a hatóanyag nélküli
homeopátiás szereket is megspékelik-energetizálják.] A keleti
/vallási/ filozófiák szellemi inspirációja az Ördög maga.
E.G.White
is karizmatikus volt, mert a látomásai által írt, de Isten
eszköze nem lehetett, hiszen a tisztátalan szellemvilágból kapta
az impulzusokat, nem véletlenül tudta olyan szinten tolmácsolni a
Mózes törvényéből kicsempészett szombatról szóló
hazugságait. Azonban a Szentírás minden hamis tant és
tanrendszert leleplez, csak tudni kell összevetni a kettőt, és
meglátni a nyilvánvaló ellentmondásokat. Ehhez pedig nem
ihletettségre van szükség, hanem Isteni bölcsességre, amit a
szent szellem által kaphat bárki, aki isteni tisztánlátásra adja
a fejét, hogy azzal Istent szolgálja és Neki dicsőséget
szerezzen./Vö. Luk 11:13; Jak 1:5-8/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése